20 Ağustos 2022 Cumartesi

Rüyalar Anlatır: Mutlu Son

 


Karışık sahneler tavukla ilgiliydi sadece bu kadarını biliyorum. Kalabalıktık. Tavuk yiyoruz ya da ısmarlamışız. Akşam yemekte tavuk vardı belki de onun için gördüğüm bir rüyadır. Her gece önce karışık sahneler arkasından öykü gibi olan, konulu, bütüncül tek bir (veya daha çok) rüya görüyorum. Genellikle bir tane. Sanki uykunun ilk saatlerinde beynim bilgileri düzenliyor. Belki de bir kısmını çöpe atıyor, sınıflandırıyor... Bu faaliyet de bana karışık rüyalar (imge, vizyon yanında hareketli görüntüler) olarak görünüyor. Hep böyle her gece böyle. Gerçek konulu rüyayı daima gece yarısı sonrası hatta net biliyorum saat dörtten sonra görüyorum. Çünkü dört gibi tuvalete kalkıyorum su içip yatıyorum ve öykü rüyayı o zaman görüyorum.

Net/konulu rüyamda birisi bir toplantıya katılacakmış ya da bir yere gidecekmiş, önemli bir yere. O kadını tanıyormuşum ama gerçek hayatta tanımıyorum. Bana birini de hatırlatmadı. Uzun boylu bir kadın. Harıl harıl elbise arıyorum ona. Bunu iş edinmişim. Bir yere gitmeyi düşünüyorum az sonra oradayım. Dolaba girdim elbiselerin arasında dolaştım. Kocaman bir dolap, içine girilebiliyor. Bir elbise buldum maviymiş güya ama aslında renkli ve desenliydi. Aklım başka bir şey söylüyor gözlerim başka. Onu hemen götürüp o kadına verdim etrafta başkaları da var yalnız değiliz. Kadın elbiseyi giyiyor. Az sonra üzerinde mavi bir etek ona uygun bir bluzle görüyorum. Ya da tersi kahverengi etek mavi bluz/gömlek. Getirdiğim elbise buymuş güya. Beli dar, kalçalarını kaplıyor, uzunca bir etek, belinde kahverengi bir kemer var. Çok güzel bir kıyafet bu, kadına da çok yakışıyor, hepimiz beğeniyoruz. Rüya bitiyor böylece. Nadir mutlu sonla biten rüyalarımdan biri. Anlaşılmıştır ama rüyamın renkli olduğunun altını çizeyim. O renklerin hepsini gördüm. Güzeldi.


Bu rüyanın analizini yapmak kolay. En sevdiğim iki renk rüyamda ortaya çıkıyor. Hem de ikisi birden. Ve evet ikisini bir arada kullanmayı çok severim. Ve kıyafet; çok beğendiğim bir stil. O kadın benim. Olmak istediğim kadın. Zayıf, narin, zarif. Veya bir zamanlar olduğum kadın. Ve evet böyle kıyafetlerim vardı hala dolabımda duruyor. Bir kısmını vermiştim bir kısmı hala duruyor. Şimdi böyle bakınca bu rüyanın üzücü bir rüya olduğu düşünüyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder